Δευτέρα, 6 Μαΐου 2019

Οπτικό Σύνδρομο Υπολογιστών (CVS)


Διαφυλάξτε τα μάτια σας ενάντια του Οπτικού Συνδρόμου Υπολογιστών (CVS)


Θολή όραση; Κουρασμένα μάτια; Ταλαιπωρημένος λαιμός; Πονοκέφαλοι; Εάν αντιμετωπίζετε κάποιο ή όλα από τα παραπάνω συμπτώματα, μπορεί να έχετε τον οπτικό σύνδρομο υπολογιστών (CVS). Ναι, ακούγεται σίγουρα κάπως ανησυχητικό, ωστόσο δεν είναι κάτι που πρέπει να σας τρομάζει, αφού μπορείτε να το αποφύγετε πολύ εύκολα.

Η τελειοποίηση της τεχνολογίας μας έχει κάνει να βρισκόμαστε περισσότερο από ποτέ μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή, του smartphones ή του tablet μας, είτε είναι για εργασία είτε για διασκέδαση! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μύες των ματιών μας να εργάζονται υπερωρίες.

Η τεχνολογία έχει σίγουρα απλοποιήσει τη ζωή μας με πολλούς τρόπους και πολλοί άνθρωποι έχουν στην διάθεση τους πολλές πληροφορίες, 24 ώρες την μέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα, παράλληλη όμως η αλόγιστη χρήση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην υγεία, όπως μυωπία, υπερμετρωπία και αστιγματισμό.

Το οπτικό σύνδρομο υπολογιστών ή αλλιώς CVS επηρεάζει περίπου το 90 τοις εκατό των ανθρώπων που περνούν τουλάχιστον τρεις ώρες στον υπολογιστή τους ή σε άλλες συσκευές προβολής. Ευτυχώς, με την αλλαγή μόνο μερικών καθημερινών συνηθειών μπορούμε να μειώσουμε τον κίνδυνο της ταλαιπωρίας των ματιών και να βελτιώσουμε την όρασή μας.

Ο κανόνας του 20-20

Ενώ μια απλή λύση αντιμετώπισης του CVS μπορεί να είναι η μείωση του χρόνου που περνάμε κοιτάζοντας τις ψηφιακές οθόνες, αυτή δεν είναι επιλογή για τους περισσότερους από εμάς αφού οι δουλειές μας και η παραγωγικότητά μας εξαρτώνται από την ύπαρξη του υπολογιστή. Αν λοιπόν τα μάτια σας αρχίσουν να αισθάνονται κουρασμένα ενώ κοιτάζετε την οθόνη σας, δοκιμάστε τον κανόνα 20-20 που προτείνει η Αμερικάνικη Ακαδημία Οπτομετρίας: “Για κάθε 20 λεπτά που περνάτε εστιάζοντας σε μια οθόνη, κάντε ένα διάλειμμα για να κοιτάξετε τον ορίζοντα περίπου για 20 δευτερόλεπτα. Με αυτόν τον τρόπο βοηθάτε τα μάτια σας να χαλαρώσουν και εμποδίζετε τους πονοκεφάλους.

Περιορισμός της έκθεσης στο blue light

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες συσκευές έρχονται με το λεγόμενο Night Mode, που αν και τεχνολογικά δεν είναι κάτι σπουδαίο, μπορεί να προστατεύσει τα μάτια σας από το μικρό μήκος κύματος ενέργειας που έρχεται από την οθόνη και ονομάζεται “blue light”. Το blue light ερεθίζει τα μάτια μας και τα αναγκάζει να στραβώνουν ασυνείδητα, οδηγώντας σε πονοκεφάλους και ενοχλήσεις στον αυχένα. Μάλιστα, το Creators Update των Windows 10 που κυκλοφόρησε πριν από λίγες εβδομάδες, έχει ενσωματωμένη αυτήν την λειτουργία.

Σωστή στάση του σώματος



Μερικοί σημαντικοί παράγοντες για την πρόληψη ή τη μείωση των συμπτωμάτων του CVS έχουν να κάνουν με τον υπολογιστή και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται. Αυτό περιλαμβάνει συνθήκες φωτισμού, άνεση καρέκλας, θέση της οθόνης και χρήση μαξιλαριού ανάπαυσης. Εάν δεν υπάρχει τρόπος να ελαχιστοποιηθεί η αντανάκλαση από το φως, καλό είναι η οθόνη σας να είναι τύπου ματ. Βέβαια θα πρέπει το φως του δωματίου να είναι αρκετό ώστε να μην δημιουργούνται σκιές. Η σπονδυλική στήλη θα πρέπει επίσης να είναι σε ορθή γωνία και οι ώμοι να μην γέρνουν προς τα εμπρός.

Φορέστε τα γυαλιά σας
Εάν φοράτε γυαλιά οράσεως, είναι σημαντικό τα χρησιμοποιείται τις ώρες που βρίσκεται στον υπολογιστή σας. Ο οφθαλμός και ο εγκέφαλος αναλύουν με περισσότερη λεπτομέρεια την ψηφιακή πληροφορία σε pixels όταν διαβάζουμε για παράδειγμα ένα κείμενο στην οθόνη απ’ ό,τι όταν διαβάζουμε την ίδια πληροφορία στο χαρτί. Έτσι, θα πρέπει τα μάτια μας να είναι όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστα. Επιπλέον, στην αγορά κυκλοφορούν πλέον και γυαλιά ειδικά σχεδιασμένα για τον υπολογιστή, με ειδικά φίλτρα και προστατευτικές επιστρώσεις.

Επισκεφτείτε τον οπτικό ή τον οφθαλμίατρο σας

Εάν οι ενοχλήσεις επιμένουν, το επόμενο πράγμα που έχετε να κάνετε είναι φυσικά να επισκεφτείτε τον οπτικό ή τον οφθαλμίατρο σας για έναν έλεγχο της όρασης σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οπτικό Σύνδρομο Υπολογιστών (CVS)

Διαφυλάξτε τα μάτια σας ενάντια του Οπτικού Συνδρόμου Υπολογιστών (CVS)